Nowe zasady gospodarowania odpadami

Nowe zasady gospodarowania odpadami

Uwaga warszawiacy! Zmiany w systemie gospodarki odpadami komunalnymi!

Zgodnie z uchwałą Rady Miasta, od 1 sierpnia nieruchomości niezamieszkałe nie będą już uwzględnione w miejskim systemie gospodarki odpadami komunalnymi. To oznacza, że zarządcy sklepów, hoteli, galerii handlowych czy biurowców będą musieli sami podpisać umowę na odbiór śmieci.

Nowe zasady nie dotyczą nieruchomości mieszanych, np. kamienic z lokalami usługowymi. Natomiast nieruchomości prowadzone przez 

Miasto Stołeczne Warszawa

 i miejskie jednostki, takie jak publiczne szkoły, przedszkola, żłobki, ośrodki sportu, kultury czy pomocy społecznej, po wyrażeniu zgody będą mogły pozostać w miejskim systemie odbioru odpadów.

Skąd ta zmiana? Stawki za zagospodarowanie odpadów dla nieruchomości niezamieszkałych narzucone rządową ustawą są tak niskie, że w żaden sposób nie pokrywają kosztów ich odbioru. Przez takie zapisy miasto musi dopłacać do odbioru śmieci od biurowców czy galerii handlowych nawet 250 mln zł rocznie. To także jeden z powodów tak drastycznych podwyżek opłat za odpady. Dlatego Radni podjęli w maju decyzję o wyłączeniu części nieruchomości z miejskiego systemu.

Rozmiar Tekstu
Wersja Kontrastowa