Uwaga warszawiacy! Zmiany w systemie gospodarki
odpadami komunalnymi!
Zgodnie z uchwałą Rady
Miasta, od 1 sierpnia nieruchomości niezamieszkałe nie
będą już
uwzględnione w miejskim systemie gospodarki odpadami
komunalnymi. To oznacza, że zarządcy sklepów, hoteli, galerii handlowych czy biurowców
będą
musieli sami podpisać umowę na odbiór śmieci.
Nowe zasady nie dotyczą
nieruchomości mieszanych, np. kamienic z lokalami usługowymi.
Natomiast nieruchomości prowadzone przez
i miejskie
jednostki, takie jak publiczne szkoły,
przedszkola, żłobki, ośrodki
sportu, kultury czy pomocy społecznej,
po wyrażeniu zgody będą mogły
pozostać w miejskim systemie odbioru odpadów.
Skąd ta
zmiana? Stawki za zagospodarowanie odpadów dla nieruchomości niezamieszkałych
narzucone rządową
ustawą są tak
niskie, że w żaden
sposób nie pokrywają
kosztów ich odbioru. Przez takie zapisy miasto musi dopłacać do
odbioru śmieci od biurowców czy galerii handlowych nawet 250
mln zł rocznie. To także
jeden z powodów tak drastycznych podwyżek opłat za odpady. Dlatego Radni podjęli w maju decyzję o wyłączeniu części
nieruchomości z miejskiego systemu.